Lappteknik

Jag älskar att arbeta med lappteknik. Allting blir så personligt och snyggt då!

För en tid sedan hittade jag en massa resttyger som jag tyckte var så fina att jag bara var tvungen att sy någonting utav dom! Varje bit var som tjockast 5sm, Vilket relaterade till att det blev ett fasligt pill!




 Fick börja med att sy ihop de aldra minsta bitarna.

Sen fick jag försöka forma olika rutor av olika små tygbitar. Katja hjälpte till (A)

När alla bitar var sicksackade och ihopsydda fick jag lägga ut bitarna på golvet som jag ville ha dom och nåla, nåla och nåla

 Efterjag sytt ihop alla små lappar grejade jag en ljusgrön ram .

 Hörnen måste vara perfekta!

 Framsida klar!

  Sune fick hjälpa till att sy dit en ljusrosa baksida.

 KLART!! Det kanske ser svårt ut men ack så lätt det är bara man vill! :)



Lycka till :)

Kraam



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0