Den gyllene Bokpåsen

Ska jag vara helt ärlig hade jag glömt bort både bloggen och lösenordet. Nu är jag i alla fall tillbaka och jag har sytt en hel del som inte kommit upp här. Tänkte börja visa en bokpåse.

I september så började jag jobba på en skola med elever i åldrarna 6-13.
Fick en uppgift att skapa en bokpåse som barnen skulle få hemskickad i sin ryggsäck för att ta med sin favorit bok till skolan.
Så här gick det till:



2. Syr fast en svart ram.



3. där efter klippte jag ut gyldigt tyg, sydde fast broderiet och sicksackade kanterna.



4. Jag lade sedan tygstycket dubbelvikt, räta mot räta. och sydde med raksöm långsidorna på påsen.



5. I ovankant lämnade jag 5cm så att jag kunde sy en skåra för snöret som ska kunna dras åt och öppnas upp.



6. För in två snören från ena sidan och tillbaka och ifrån andra sidan och tillbaka. Knyt och dra åt! KLART!



Tack och hej leverpastej! KRAAAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0