Prinsessklänningar!

En arbetskamrat till mig undrade om jag inte ville sy några klänningar samt kjolar till ett dagis. Absolut kunde jag göra det, :) sydde även fyra stycken små kjolar till barnen att dansa runt i. :)



Självklart ska det in en liten B beskvning för den som är intresserad.

1. Klipp ut tygbitar ( denna gång hade dagiset en klänning som jag ritade av och fick till några ganska lika bitar av)

2. syr ihop de tre delar som ska bli framstycket, syr även ihop de två bitarna som ska bli ryggen, Lämnar 2dm i nacken orört, syr bara en 1cm mudd över kanten.

ryggen.

3. sy ihop fram- och bakstycke i axeln.


4. Därefter vek jag in "arm-bitarna" på tre ställen för att få en "puff-arm" och sydde dit armen på det övriga jag sytt ihop. ( Herregud vad dålig jag är på att förklara! hihi fråga om ni undrar och är nyfikna över någonting)


5. ärmarna måste få sig en vasin mudd!


6. Efter det sydde jag ihop de frya tygbitarna som skulle bli kjolen. I midjan av kjolen sydde jag sedan dit en resår.


7. överdelen och underdelen sys sedan ihop.


8. vik upp kanterna i kjolens nederdel och sy. Därefter syr jag dit en vit mudd i halsringningen  som är 15cm längre i båda ändar till att knyta i nacken med. (även ett band i midjan sys dit på framstycket)


9. Klar!


RESULTAT!







Sydde som sagt även 4st kjolar!


Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0