Fluga

Idag sydde jag upp Signes Balklänning så den är helt klar nu! :) Till balen behöver signes partner någonting som matchar klänningen, :) Signes förslag var en fluga. Dags att sy igen alltså! :D



Som vanligt hamnar saxen i handet och tyget på golvet. Klipp klipp klippp och man får ut två låååånga tygbitar i dessa former.



Med hjälp av den helt fantastiska uppfinningen (symaskinen) sicksackar jag de båda bitarna, räta mot räta och sy med raksöm över långsidorna!





Över till det som tog mest tid, VÄNDA denna lååånga och smaaaaal fluga "ut och in". En hår kamp, men jag klarade det! ;)



För att få en platt och snygg fluga använder jag mig utan en annan fin uppfinning, Strykjärnet!



Vik in kortsidorna, Nåla och sy en raksöm sunt hela flugan!




Till sist! Lära sig att knyta en fluga X)



KLAR!



Kraaam!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0