Signes Balklänning!

Nu är Signes finfina balklänning klar :D
Mer bilder om hur den ser ut längst ner i inlägget!


Faktiskt jätte stolt att jag klarade av att sy den (A)

Hade nu tänkt berätta lite om hur detta gick till!
1. Fick förfrågan av signe att sy hennes balklänning, Galen som jag är tackade jag ja!.
2. Vi började då med att sy en liten mina klänning (sexigt kort) för att få rätt mått, Valde färgen limegrön med prinsessrosa tråd! Läckert!! ;)



3. När Signe känner att hon kan lite på mig i att sy hennes klänning blev det en heldags utflykt till både Söderköping och Norrköping för att hitta det perfekta tyget! :D Latjo lajban var det allt kan jag lova!



4. Spana in vigheten!
5. I förrgår la jag ut det extremt snygga tyget på köksgolvet och började klippa! Lääääskigt men det måste juh göras! :P



6. Min hemmagjorda mall. Ganksa läckert tyg ;)



7. Började med att figa till "innerkorsetten". Klippa ut delar, sicsacka, nåla och sy ihop. Tur som man har passa den på dockan med (Y) Plus poäng till amanda!



8. sy, sy och sy lite till :D ( nya symaskinen går som tåget!) :D 7


9. Dags för underkjolen, :P klippa, sicksacka, nåla och sy ihop!
10. där efter tyckte jag allt att det var lämpligt att sy ihop korsett och underkjol!


11. Jojjomensan, tyll skulle självklart fästas i underkjolen :) Det fick jag till och med sy för hand för att jag inte vågade trassla in tyllet i symaskinen. (fegis jag)

12. Dags för självaste KLÄNNINGEN! Sune hjälper till att klippa tyget, (Y) Duktiga bääääbiskisse :D




13. I detta nuet undrade jag lite vad sjutton jag gett mig in på X). Men envis som jag är fortsatte jag ändå! :D

14. Sen kommer vi fram till bysten, Hur skulle jag få ihop detta på ett smidigt sätt??? Jaoo... Vi klipper lite där och syr lite där o hoppas på det bästa helt enkelt!


15. Alltså, klippte ut en tygbit, sicksackade och sydde in kanterna.
16. Satte en liten resår bit i mitten och vek omlott slutet av bitarna.



17. Denna "byst-bit" sydde jag fast på klänningensa framsida, därefter sydde jag ihop klänningens framsida och baksida (utom mitten på baksidan där dragkedjan skulle sitta)
18.  inner klänningen och ytterklänningen sys nu ihop till ett!
19. (Bild 4) Dragkedjan ska det, Denna kamp mellan mig och dragkedjan var hårdare en någon kamp jag någonsin hört talas om! ( om någon bar intresserad av att veta det (A) )



20. Finliret, Inte yber kul men det måste göras.



21. Dags för detaljer! :D då vet man att man snart är klar! :D


22. mellan12.00 och 21.00 sydde jag idag. Och nu är det KLAR!!!!











Hoppas nu att du blir riktigt nöjd Signe! Längtar redan till Balen så jag får se hur fin du kommer att va.
Då får ni läsare förrästen se kort när klänningen är på en fin preinsessa! (A)

Kraaam








Kommentarer
Postat av: Signe

du är så jäkla bra hjärtat! så himla bäst! jag kan inte tacka dig nog! du uppfyllde en dröm! :') helt underbar!!

tack!!!!!

längtar efter att få känna mig som en prinsessa i den finaste klänningen jag någonsin sätt!

2011-02-12 @ 00:47:18
URL: http://signeconnman.blogg.se/
Postat av: :)

kan du sy laptop fodral?

2011-02-12 @ 01:56:02
Postat av: Jenny

Men Amanda! Du är helt otroligt duktig! Vilket jobb, jättefint resultat. Kul att se att dockan kom till användning.Hur gjorde du innan? kram

2011-02-12 @ 07:52:26
Postat av: jimmy

grymt jobb! :D

2011-02-17 @ 21:53:32
URL: http://jimmyakesson.se
Postat av: tina tran

kan inte säga annat än att ja är sjukt imponerad! jäkligt duktig är du!

2011-03-01 @ 22:22:34
URL: http://tinatran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0