koftan

Inte nog med sen sadel-grej och ett par byxor idag. det fick också bli en koft!



börja med att klippa ut två armar, en baksida, och två halva basksidor till en framsida.



därefter syr jag alltid ihop axlarna först, sedan det med armarna. Kom ihåg alltid räta mot räta.



så långt kommen viker man allt dubbelt men fortfarande ut och in eller räta mot räta. Jag syr då en söm längs arm och sida.



nu syr jag dit muddar längs alla kanter.



sist men inte minst, dit med knappar och sy knapphål, viktigt att sicksacka knaphålena så att inte tröjan  går sönder.



klar :)

Nu ska jag sova, åker till ullared imorgon, Kankse jag kan hitta något roligt att sy någonting av ;) ^^
Puss o Kram!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0