Jeansklänningen

Nu jäklar har ett nytt plagg blivit av igen! :) Jeansklänningen! :)



och så här började då den här historien:
Det var en gång då amanda som blev sugen på någonting i jeans... en skiss blev först gjord och sen bar det av!



 (vackra skisser jag vet ;)  Man måste juh börja någonstans :D



man klipper först ut lite skumma bitar tyg och sätter ihop de så att man får en kupa för bröstet.


för att få kupan att sitta kvar där man vill ha den måste vi ha en baksida. För för att slippa fula dragkedjor vade jag att sätta resår på baksidan.



syr vi ihop fram och bakstycke nu har vi kommit ungefär så här långt (Y)

Därefter måste vi ha en kjol på klänning,klipp ut tyget, sy dit dragkedjan och därefter figursy plagget!



sen gjorde jag en sluten cirkel som jag trädde på ena tygstycket, därefter sydde jag ihop underdel och överdel med varandra





sen ska det dit med fina muddar över hela klänningen, inga fula skarva får synas :)



Nu trodde jag att jag var klar med klänningen, men jag ångrade mig då jag kände att det blev lite väl naket.



så sydde på lite svart genomskillningt tyg. (Y)



KLAR!!!



Kommentarer
Postat av: Signe

Grymt snygg!!!! :D

2010-09-30 @ 07:50:08
URL: http://signeconnman.blogg.se/
Postat av: magdalena

Fy va snyggt! :) Inte visste jag att du va så grym på att sy egna kläder! Imponerad.

2010-10-09 @ 22:52:19
URL: http://maagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0