De puffiga små byxorna!

Av ett tyg med två olika färger på fram och baksida fick det idag bli ett par puffiga byxor. Lite halvroliga sådär,



börjar med att klippa ut två ben...



för att i senare steg kunna sy in fickor gör jag byxbenen i 6 delar. som jag nålar och syr ihop. jag syr ihop grenen sist för att få snygga sömmar.



Jag vänder byxorna åt rätt håll, viker upp benen och syr en extrasöm i sömmarna för att få dom att stanna där jag vill ha dom.
Därefter klipper jag ut ännu en bit tyg för att få upp byxorna en bit i midjan och för att få en fin kant!
sy dit biten räta mot räta och vänd sedan rätt.





jag syr in en resår i midjan för att få snygga jämna väck, sedan syr jag ett bälte som matchar den uppvikta kanten.



Dessa bitar ska bli fickor, :)



jag sprättar upp 13cm i en söm på framsidan där jag sätter in pickan, som vanligt räta mot räta och sy.  vänd sedan ut och in och du har en ficka! (Y)







så, Kalas brallor som min mor kallar dom, ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0