Balklänningen är klar!

Nu äntligen är den klar, :) Så här fik den bli. :)



för er som är lite nyfikna kan jag visa lite smått hur jag gjorde den.

klippte ut dessa bitar x2 i ett tyg jag ville ha




sicksackade alla kanter och sydde sedan ihop nalla bitarna (hmm kan tyvärr inte förklara hur jag gjorde det för glömde ta några kort (A))



sydde sist ihop armarna med hjälp av en knasig utochin metod som jag kallade det, Det menas med att klänningen var precis lika fin på utsidan som på insidan  alla sömmar hamnade mellan de 2 (samanlagt 4) tygbitarna.



därefter nålade jag ut hur figuren skulle se ut och sydde sedan därefter. 
 
Då har jag kommit så här långt ( sidrna är fortfarande inte ihopsatta)



När jag kommit så här långt kom jag på att jag ville ha en tup klänning istället, så det var bara att sprätta upp och börja om från noll.



några timmar senare var mitt problem löst och det var dags för att sy ihop sidorna och sy fast en dragkedja.



efter det sydde jag in en underkjol samt massa tyll (som får klänningen att hänga ut lite)




därefter skulle jag sy upp kjolen i tapper, För att då inte sy den för kort fick jag hänga upp klänningen i lampan i min längd.



Fram med nålarna!!! nåla upp kjolen, till sådär, och sedan sy.



Kjolen klar!
då vart det dags att leta reda på pärlorna!



Sen var det bara att sy pärlor i några timmar. haha vilket jäkla vansinne. :)



Men när pärlorna var på plats var också hela klänningen klar!!!



Nu är det bara en bal som saknas! :)

Kram på er gott folk! ^^ <3



Kommentarer
Postat av: Tobias

Sjukt fin:)

2010-09-08 @ 16:41:25
Postat av: Julia

duktig du är :)

2010-09-08 @ 17:07:50
Postat av: Linda

Jätte fin :)!

2010-09-08 @ 18:47:03
URL: http://knasdockan.blogg.se/
Postat av: Signe

Jag längtar efter min!! åh så härligt jätte fin den blev! duktiga duktiga du!! <3

2010-09-08 @ 20:18:35
URL: http://signeconnman.blogg.se/
Postat av: Michelle

den blev jätte fin! :D

2010-09-08 @ 20:33:56
Postat av: Anonym

Det är ju samma modell som min ju =) Fast din är finare färg och aningen billigare. Du är grymt duktig syster yster!

2010-09-09 @ 09:16:44
Postat av: Jessica

Sjuuukt fin Amanda! Du är grymt duktig!

2010-09-09 @ 18:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0