den lilla svarta

Tanken var att den här klänningen skulle ha blivit klar för någon vecka sen, men kom lite andra saker ivägen. Idag gjorde jag klart det sista iaf.



började med att klippa ut lite svart transparent tyg och den kvadrat men svart stretchtyg.




därefter vek jag kvadraten dubbelt och sydde ihop långsidan (dock inte hela vägen pga brösten). Tanken är att jag bara vill ha en skarv på framsidan på denna klänning.



provar plagget och syr mer där det behövs, Gör också alla kanter fina med hjälp av muddar och därefter satte jag lite resår under bysten för att få ett lite veckat plagg.




nåla fast det transparenta tyget och sy sedan fast det.

sen ska alla pärlor fram för här ska det sys detaljer!



så fick det bli med detaljerna...



Klar!! så här fick det bli :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0