Samt ett jäkla tålamod

På skolfesten i vintras fick jag en sådan där beslutsångest igen om vad jag skulle ta på mig. Riktigt jobbigt när det blir så... En klänning skulle det vara iaf... Jag bestämde mig för att åter igen sätta mig framför den brummande, hoppande och fullt fungerade ärtgröna symaskinen!

Vad är det då för ingredienser i denna soppa? jo..
1. Pappas gamla t-tröja
2. leopardfärgade knästrumpor
3. tråd
4. massa bruna paljetter
5. samt ett jäkla tålamod!




I denna klänning är det stretch tyg, vilket gör att jag inte behöver någon resår eller dragkedja gör att få den att sitta snyggt. (stråålande!) dåck var det jäkligt pilligt och svårt att sy i nylontyg. Men så det härliga ordspråket: "Ingenting är omöjligt"



det allra pilligaste var att få tid  alla paljetterna!! tog ca 2-3 timmar... Men snyggt blev resultatet!



Som sagt kom gärna med egna förslag på kläder man kan göra!  :D
Kramen damen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0