kan du inte göra en duk istället?

I våras när jag var nere i stugan letatde jag panikartat efter tyger. Det måste juh finnas gamla gardiner och liknande i en sommarstuga!
Som jag trodde hittade jag ett stråålande tyg, det var tunt och sommrigt. "jippih, det måste jag ha" Mamma fick se tyget och blev lite smått "besvärad" som det så fint kan kallas.
- ska du verkligen sy i det fina linnetyget, kan du inte göra en duk itället?
 vf skulle jag vilja ah en duk? ett linne är juh tusen gånger skojjigare att ta på sig än en duk!? ;)
Jag var iaf tvungen att gå till mormor och fråga henne för att mamma trodde att tyget hade någon betydelse för henne.
 - Mormor? skulle jag kunna få ta det här tyget och sy ett linne utav det?
- den där gamla trasan går väl inte att ta på sig? :O men självklart får du det!

Min vilja var igenom och här har ni resultatet!
Ett lätt, fladrigt, svalt och jätte gulligt linne om ni frågar mig! :D (Y)



Det är juh Strååålande!  Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0