Hur jag syr in ett par byxor

När det blev populärt med stuprörsbyxor igen vet jag inte hur många par byxor jag sydde in. Det var alla mina, mammas, syrrans och en massa kompisar som kom med sina byxor till mig. Nu vet säkert redan allt folk i den här avlånga landet hur man gör när man syr in ett par byxor snabbt och lätt. Men jag tänkte ändå visa hur jag syr in ett par byxor.

1. vänd byxorna ut och in och ta på dig dom.



2. Nåla ena benet som du vill ha det. Tänkt på att inte göra för smalt precis nere vid foten, riken finns då att du inte får på och av byxorna över huvud taget.

3. Sy med raksöm efter den nålade kanten.

4. Prova byxorna!! Känns det fel? sprättar du och börjar om på punkt 1. igen. Känns dom bra tar du av dig byxorna och klipper bort den bit du inte behöver.

5.ta den avklippta biten och nåla fast den på det andra benet.



6. Sy efter den avklippta biten med pressarfoten i kanten.



7. Prova byxorna!! Känns det fel? sprättar du upp och börjar om ifrån punkt 5. känns det bra? Klipp bort biten.

8. Sicksacka sidorna! P.S. är byxorna nu väldigt tajta rekomenderar jag att ännu en gång sy i raksömmen med en till raksöm för att slippa att byxorna spricker.

9. Vänd byxorna och Prova!! KLART!

(thihihi  benen ser ganska korta ut, men svårt att ta kort på sina fruktansvärt långa ben bara sådär)

På 10min har du ett par nya byxor! Bra va! :D  LYCKA TILL!


Det är juh helt enkelt stråålande! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0