Tyget

I somras när jag var i stan med Lina gick vi ner till myrorna där jag verkligen fyndade! Köpte ett tyg för 25kr. Jag kommer ihåg att många var skeptiska till mitt tygval men som färdiga plagg blev det riktigt nice! och jag är faktiskt mer än kalas nöjd! :D

Vi kan börja med en klänning!
Det bästa med den här klänningen är att den är "lös och ledig" :P Man kan ha den i stort sätt när man vill, alltså ingen finklänning! Jag tänker mig den lite som ett 60-tals plagg. Gulligt, roligt och snyggt! (A)  Stråålande

(om ni inte redan har märkt det så är jag en person som ofta säger stråålande!!)

Nu får det bli lite olika bilder.



klänningen gjordes 23 Juli 2010

( bevis på att jag har långa ben)

 passar även himla bra till den då nyinköpta bruna påsväskan!  :P

Inte nog med att det blev sen skojjsig klänning. det blev ett kortare linne med! För att få lite variation sydde jag den så att avisidan blev utsidan. Lite mattare färger då. :)

Även här får det komma ett litet "bildspel"



(man ser lite onödigt smal ut när man lyfter armen för att ta ett kort från sidan)

hilma enkel modell det här med, för att få den lite rolig satte jag en 5cm lång resår på en tyglängd på 10cm för att få veckade sidor. Vilket gav plagget en rolig detalj.



trots att det är modernt med magtröjor nu föredrar jag att ha någonting under. Ett svart linne är helt okej!

Fler plagg kommer säkert ut imogron. Ha det underbart bra och hoppas att ni fortsätter att läsa!

Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0