första plagget i år

Det här är alltså det första plagg jag gjort i år.

 

Jag och min dåvarande pojkvän skulle iväg på kryssning och jag kände att jag ville ha ett roligt plagg på mig. Hmm.. Vad ska jag ta för tyg? "Man tager vad man haver!" Som det gamla ordspråket lyder. Ett gammalt spets linne,  pappas T-tröja, (schhh!, han vet fortfarande inte om det :P) samt lite pärlor av alla dess slag och jag ska säkert få ihop någonting...
Sen var det bara att brumma och durra. Efter tvåtimmar var klänningen klar! dock var då inte pärlorna dit sydda. det tog ytterligare två timmar att få dit dom som jag ville ha dom. Pilligt pilligt, men jäkligt roligt :)

Pärlorna
Baksidan

Nog tog det tid att sy den, men jag kan lova att jag glänste mest på den där krssningen. ;)

Kram på er gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0