"för jävligt bra på att övertyga andra"

- Amanda....? (A)
- ja... vad är du ute efter mor?
- Jag skulle vilja ha en väska... (A)
- jaha?? sy en?
- ...Tänkte att du kunde göra en... (A)
- men jag har juh massor att göra just nu?
- hmm... görenväskaförst...(A)
- va?
-  gör en väska först...(A)
- jaja, allt för dig mor...

Snäll som jag är ställer jag upp!! "allt för dig mor" Jag och min stora käft! haha var inte alls sugen på att sy en väska just då, men vem kan stå emot mina mammas söta, vackra, snälla och "för jävligt bra på att övertyga andra" ögon. 

Nää men jag fick sy en liten "ordning och reda" väska som så fint min mor kallar den. Hon har haft en liknande som hon köpte för 300kr i någon jäkla butik. Själv sydde jag en och det gick inte på mer än100kr för tyg, tråd och dragkedja... (Y) 

Det är juh helt enkelt stråålande!!


"ordning och reda" väska

Den här väskan är då sydd som en påsa i stort sätt. det är dubbelt tyg (ett för utsidan och ett för insidan)för att slippa få skarvar och trådar inuti väskan. Sen är det en innerfick i väskan med matchande dragkedja för diverse små saker man inte vill tappa bort. ex. bilnyckeln som mamma annars är himla duktig på att slarva bort.  :)

Ut och in.

trots den enkla modellen tog den här mig i stort sätt fyra timmar att bli helt klar. P.g.a. att tänka ut hur fasen alla sömmar ska vara för att få en lika fin insida som utsida, :) Men det gick som smooort!

Kraam! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0