den lilla gröna

För ett par år sedan åkte min mamma och pappa till vildmarkshotellet tsm med några gamla kompisar. Där fick de helt utan vidare (eller om de tog dom) en varsin ganska så skit ful morgonrock. I våras då mamma höll på att städa ur garderoben skulle hon slänga dom. "Skönt, de där är så fruktansvärt fula..." tänkte jag. Men då kom jag plötsligt på mig själv: "Det är juh faktiskt ett helt okej tyg! Jag gör någonting av det!

Före och efter bild.

Tyget var jäkligt stramt, ingen stretch alls i det och eftersom jag ville ha plagget figursytt fick jag ta och sätta dit en dragkjeda på baksidan.

baksidan

framsidan

Den här klänningen tog då ca två eftermiddagar att få klar. Man får inte glömma att man faktiskt kan ta gamla fula plagg och göra något riktigt "läckert" utav det! :)

Ska även ta och tacka katten lite... Utan honom skulle det här nog aldrig gå ;)

Sune

Som sagt, inga mösnter till plaggen, så om ni vill göra något liknande får ni leka med fantasin! Lycka till :D

Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0