50-tals plagg

I våras blev jag bjuden på 20års fest för min syster och hennes kompis Jenny. Temat var 50-tal! så fruktansvärt roligt! :D En månad innan festen skulle gå av stapeln ringer Ida: " Jo du lilla Bajs syster... du skulle inte kunna tänka dig att sy lite kläder till mig och Jenny? det är ju så jökla dyrt at köpa kläder för en kväll."

och varför skulle jag låta bli att ställa upp!? :D Det bar iväg till Söderköping för att införskaffa oss lite tyger och sen bar det iväg hem igen för att sätta sig vid den brummande faran som den kvällen båråkade riktigt med mig. Jag kunde inte sy över huvudtaget!! snacka om att jag fick panik. "såja lilla vännen, kom igen nu. (A)" Trots min lena, snälla, vänliga röst ville inte symaskinen vakna till liv. Det fick med andra ord bara bli klippning av tyg och nålning den kvällen.

Dagen efter mådde symsakinen bra igen, (efter att jag talat kanske inte lika vänligt med jäkligt bestämt med den) jag gjorde klart plaggen och här har vi lite resultat!



Idas 50-tals kjol. kan lova att det är grymt mkt tyg i den kjolen, omkrätsen i den nedre delen är mellan 2-3m långt. Men det blir ett riktigt härligt fall på den ändå! (Y) :)



Jenny blev riktigt söt i sin 50-tals klänning men mååånga prickar, man höll på att få psykfall när man kollade ner för mkt i tyget medans man sydde!

Tjejerna var nöjda och jag kunde slappna av igen. En vecka innan festen kom jag på att: "jäklar, jag själv, kanske med skulle ha på såg någonting med lite 50-tals tema i! Jag syde mig då en riktig "Sandy ur Grease" klädsel.




Alla nöjda och glada och festen var kanon kul!

Ska bara påpeka det för den som är nyfiken. Det finns inga mönster till de kläder jag syr utan jag syr på fri hand och ser vad som händer och fötter :P Där var jag rolig.

Godnatt gott folk, ska se om jag kan få in lite mer kläder imorgon kanske.

KRAAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0